رونمایی از نسل جدید پژو 208
رونمایی از نسل جدید پژو 208

به گزارش دنده 3 این خودرو که کاملا بازطراحی شده، پژو ۲۰۸ بوده که یکی از جذابترین محصولات سگمنت B در اروپا محسوب می‌شود. این هاچ‌بک سوپر مینی فرانسوی نسبت به مدل پیشین خود دچار تغییرات بسیار بزرگی شده و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرده است.

 

 

با توجه به تصاویر جاسوسی که از این خودرو پیشتر منتشر شده بود و با وجود استیکرهای نصب شده روی بدنه، شباهت این خودرو به پژو ۵۰۸ فست بک در المان‌های ظاهری، کاملا مشخص بود. با وجود اینکه نسل پیشین این خودرو از نظر ظاهری شیک و جذاب بود، اما در طراحی نسل جدید این خودرو از پرچمدار محصولات پژو الگوبرداری شده که نسبت به گذشته پیچیده‌تر و مدرنتر شده است.

به طور کلی استایل و چهره ۲۰۸ جدید به مراتب بهتر از پیش شده و در نسخه‌های مجهزتر، این خودرو به چراغ‌های تمام LED مجهز شده که به آن استایلی لوکس بخشیده است. بزرگترین رینگی که پژو برای این خودرو عرضه می‌کند، ۱۷ اینچی بوده و به منظور ایجاد تضاد با رنگ بدنه، سقف را به رنگ مشکی عرضه می‌کند. پژو از سال گذشته مدل خودرو را در روی پوزه و درست بالای لوگوی این کمپانی، نصب می‌کند. این موضوع که پیشتر در ۵۰۸ دیده شده بود، در این هاچ‌بک مینی نیز دیده می‌شود.

علاوه بر طرحی ظاهری، پیشرفت بسیار زیادی در کابین ۲۰۸ جدید نیز دیده می‌شود و پژو سیستم سرگرمی i-Cockpit خود را روی این خودرو نصب کرده که باعث نگرانی رقبا شده است. صفحه نمایشگر سیستم اطلاع‌رسانی که در بالاترین قسمت داشبورد جانمایی شده می‌تواند در ابعاد ۵، ۷ و ۱۰ اینچی سفارش داده شود. برای تنظیم و کارکردن با این سیستم، بیشتر کلیدها روی خود نمایشگر جانمایی شده و سعی شده تا از تعبیه کلیدهای فیزیکی خودداری شود. پژو برای داشبورد و کابین از المان‌های مشکی براق و طرح فیبرکربن استفاده کرده، ضمن اینکه فرمان اسپرت با خطوط شکسته در بالا و پایین، این حس را به سرنشین القا می‌کند که پشت فرمان یک هاچ‌بک فوق قدرتمند نشسته است.

 

 

تغییر پلتفرم نسل جدید ۲۰۸ از پلتفرم قدیمی PF۱ به پلتفرم ماژولار CMP باعث شده مهندسین پژو قادر باشند که ۳۰ کیلوگرم از وزن این خودرو را کاهش دهند و آیرودینامیک آن را نیز بهبود بخشیده‌اند. ضمن اینکه پلتفرم جدید این خودرو باعث شده تا راحتی سرنشینان افزایش یابد و نویز، لرزش و صدا به درون کابین کمتر منتقل شود.

پژو برای ۲۰۸ یک پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژ سه سیلندر و یک پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزلی را برگزیده است. پیشرانه بنزینی این خودرو قادر به تولید بیشینه قدرت ۷۵ اسب‌بخار است که با یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی کوپل شده است. البته این پیشرانه یک نسخه ۱۰۰ اسب‌بخاری هم دارد که بسته به تریم انتقال قدرت آن توسط یک جعبه دنده شش سرعته دستی یا هشت سرعته خودکار انجام می‌شود. قدرتمندترین ورژن این پیشرانه، قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۳۰ اسب‌بخار بوده که تنها با یک جعبه دنده خودکار عرضه می‌شود. پیشرانه دیزلی قادر به تولید قدرت ۱۰۰ اسب‌بخار بوده که تنها با یک جعبه دنده شش سرعته دستی عرضه می‌گردد.

 

 

پژو قصد دارد که به زودی نسخه تمام الکتریکی ۲۰۸ با نام e-۲۰۸ را عرضه کند که به یک قلب تپنده الکتریکی ۱۳۶ اسب‌بخاری و ۲۶۰ نیوتن‌متری مجهز شده است. این خودرو روی پلتفرم e-CMP توسعه یافته و قادر است که در زمان ۸.۱ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. این خودرو دارای سه حالت رانندگی نرمال، اکو و اسپرت بوده که بسته به نیاز راننده می‌توانند انتخاب شوند.

نسخه الکتریکی ۲۰۸ به یک پک باتری ۵۰ کیلووات ساعتی مجهز شده که در زیر کاپوت نصب شده و فضای بار این خودرو را اشغال نکرده است. این خودرو همچنان حجم صندوقی معادل ۲۲۰ لیتر دارد که با مدل بنزینی مشترک است. ضمن اینکه با یکبار شارژ کامل تحت سیکل WLTP قادر است ۳۴۰ کیلومتر را بپیماید. در صورت شارژ با یک شارژر ۷.۴ کیلوواتی، شارژ باتری این خودرو هشت ساعت زمان نیاز دارد که در صورت اتصال به شارژر ۱۱ کیلوواتی، این باتری‌ها در مدت زمان ۵ ساعت و ۱۵ دقیقه شارژ می‌شوند. به لطف قابلیت شارژ سریع، این خودرو تنها ۳۰ دقیقه نیاز دارد تا باتری‌هایش ۸۰ درصد شارژ شوند. پژو اظهار کرده که پک باتری این خودرو پس از گذشت هشت سال همچنان ۷۰ درصد ظرفیت خود را دارد و آن را به مدت ۱۶۰ هزار کیلومتر گارانتی کرده است. پژو ۲۰۸ در نسخه‌های Access، Active، Allure، GT لاین و e-۲۰۸ به فروش می‌رسد.

 

 

برچسب ها :   پژو 208

نظرات

درباره ما

مجله خودرو دنده 3 در پاییز سال 1397 آغاز به کار گردید این تیم در راستای جلب رضایت بازدیدکنندگان سایت در تلاش بیشتراست